Mallorca 2015, aneb Noráci, bojte se
Zhruba před čtyřmi roky jsme objevili díky bratrům Auklandům kouzlo Mallorcy, ostrova tolik oblíbeného všemi cyklisty. Postupně na to přichází čím dále více týmů, klubů i reprezentací, že na podzim nemusí být nutně v programu jen Dachstein. A tak zatímco u nás už skoro mrzne, je mlha, každý den prší, tak na Mallorce je kolem 26°C, teplé vyhřáté moře a krásné suché asfaltky pro ideální trénink. Díky tomu, že sem jezdíme už tak dlouho, tak známe ty nejlepší cesty bez aut s perfektním asfaltem pro rovinaté tréninky soupažemi, kdy jezdíme díky vhodně zvolenému hotelu 50 metrů od moře přímo z recepce. Ob den si pak bereme auto do hor, abychom si mohli užít ty největší, nejdelší a nejkrásnější kopce Mallorcy, které jsou ukryté na severu v horách a bez doprovodného vozidla by se nedaly sjet. Výhoda tohoto vozu je i v podobě rychlé výměny zlomeného hrotu, možnosti natáčení videorozborů pro pilování správné techniky a v neposlední řadě občerstvování a vezení věcí na převlečení. Další výhodou je, že nás jezdí větší skupina, takže se většinou rozdělíme na dvě party (mládež a veterán boys) a ty si pak v tréninku pomáhají a vzájemně vyhovují.
Jako již tradičně se nestydíme a nebojíme zveřejňovat naše záznamy z tréninků a tréninkové metody, takže si můžete následně přečíst, jak náš týden na Mallorce vypadal. První den jsme se jeli jen tak lehce projet a aklimatizovat se na zdejší asfakt a teplotu, což bylo rovnoměrné tempo střední intenzitou na tři hodiny. Odpoledne jsme pak hráli v písku na pláži hodinu fotbal a šli se na 40 min vyklusat plus následovalo každodenní protahování, kompenzační cvičení a válcování se. Druhý den jsme si po rozjetí rozdělili pořadí, v jakém pojedeme a každý z nás musel odtahat na špici 10 minut s tím, že 5 minut jel pod hranicí ANP a 5 min se snažil ostatním všemožnými způsoby ujet a ti se ho naopak snažili za každou cenu udržet. Bylo z toho poctivých 50 km a odpoledne výklus na hodinku na zmrzlinu. Třetí den už jsme vyrazili do hor, kdy jsme jeli 35 km dlouhé stoupání střední intenzitou z Pollency přes Luc až k jezerům, kde jsme pak šli ještě na chvilku běhat kolem přehrady. Po tréninku nás čekalo překvapení v podobě pohoštění u jezera. Čtvrtý den byl na pořadu dne dlouhý výlet, kdy jsme jeli přes Kocandu až na útesy Calapi a podařilo se nám za 4 hodiny ujet 75 km. Odpoledne už bylo volno a koupání v moři s válením se na pláži. Pátý den jsme opět vyrazili do hor, tentokráte na výjezd ze Solleru nahoru k tunelu, což je 20 km stálého stoupání. Na programu bylo 6x 5 min ANP s 5 min mezivyjetím a náramně se nám to líbilo, hlavně teda francescovi, který se to rozhodl sjet i dolů. Jak to dopadlo? Přežil, ale stěžoval si, že ho bolí kyčle :-) No a my se šli vyklusat kolem jezera. Předposlední den pak přišli na řadu sprinty, kdy jsme se nejdříve řádně rozjeli a následovala pyramida nahoru a pak zase dolů (4x 100m, 3x 200m, 2x 300m a 1x 400m). No řeknu vám, žádná slast, je to celkem fofr, navíc odpoledne zase běh, ale jen na patnáctku - na zmrzlinu. Poslední den nás pak čekala velká lahůdka, nejprve rovnoměrně 20 km dlouhý výjezd z Inky přes Luc na vyhlídku a pak závod na nejznámějším kopci Mallorcy - Sa Calobra - 10 km dlouhý kopce od moře do 730 m n.m. Čas pro další roky byl stanoven 47:20, tak jsem zvědav, kolik cyklistů se nechá nalákat na souboj. Každopádně tento závod jsme opět absolvovali s váhovými a věkovými kompenzacemi.
Kontrolní závod - Sa Calobra - Coll dels Reis - 730 výškových metrů a 10 km
Absolutní pořadí: Koeficient: Výsledné pořadí:
1. Marek Pazderský 47:20 + 2:30 1. Marek Pazderský 49:50
2. Klára Moravcová 51:30 + 7:00 2. Pavel Voldřich 55:30
3. Martin Moravec 1:01:10 + 0:30 3. Jirka Paštika 57:40
4. Jirka Paštika 1:02:40 - 5:00 4. Klára Moravcová 58:30
5. Vítek Kocián 1:06:20 - 3:00 5. Martin Moravec 1:01:40
6. Pavel Voldřich 1:14:30 -19:00 6. Vítek Kocián 1:03:20
Ostatní se na start ze zdravotních důvodů nepostavili. Koeficient se vypočítává následujícím způsobem: za každý kg pod průměrnou váhou (u mužů 80 kg, u žen 60 kg) se připočítá 30 s, za každý rok pod průměrný věk dané skupiny se připočítá 30 s, při překročení průměru se stejné časy odečítají.
No a po závodech nás už jen čekalo moře a pohodový odlet domů. Únava už byla znát, trénink byl velmi intenzivní a měli bychom z něho těžit celou zimu. Během 7 tréninků se nám podařilo najet zhruba 320 km a nyní již vyčkáváme na první sníh, za kterým se vydáváme na sever do Norska do našeho oblíbeného střediska Sjusjoen začátkem listopadu.
Fotky a videa z Mallorcy naleznete zde: Mallorca 2016