Marcialonga, aneb team je radost

27.01.2015 01:30

Přinášíme rozhovor s ředitelem Silvini Madshus teamu, Markem Pazderským,  o tom, co všechno se skrývá za přípravou na fenomenální laufařský závod Marcialonga.

 

Kolik vás do Itálie odjelo?

 Celkem se závodu zúčastnilo 20 závodníků, 6 servismanů a 8 občerstvovačů.

Jak probíhala příprava na závod?

 Část závodníků zůstala doma a trénovali v Bedřichově a zbylí se spolu se Standou Řezáčem přesunuli do rakouského Obertilliachu. Společně jsme se pak všichni sešli ve čtvrtek na tratích v Itálii, kde se ladila forma.

Jaké byly vaše ambice a vize co se týče výsledků?

Do závodu jsme nastoupili s těmi nejvyššími ambicemi. To znamená mít v kategorii žen dvě závodnice v TOP 20 a v kategorii mužů jsme doufali, že Standa zabojuje a bude do prvních dvaceti. Další dva kluci pak do první stovky.

 Jak jste byli nakonec spokojeni s výsledky a jak hodnotíš Standu Řezáče?

Výsledky potvrdily naše očekávání a díky tomu vládne v teamu všeobecná spokojenost. Ke 100% radosti chyběla pouze třešinka na dortu v podobě Standy, kde jsme tajně doufali ještě v lepší umístění.

Co obnáší spolupráce se Standou?

Je to více práce než si kdokoliv dokáže představit. Jen před Marcialongou byli od pondělí do neděle k dispozici 2 servismani pouze pro Standu. Na začátku se testovalo 30 párů lyží, které se postupně vyřazovaly až do startu, kdy v úzkém výběru zbyly pouze 4 páry. Den takovéhoto servismana začíná brzy ráno rychlou snídaní. Potom vyráží do terénu  testovat lyže a následně je opět připravovat v lyžárně. Tento koloběh se během dne několikrát opakuje, testují se nejen lyže ale i vosky a čas zbývá pouze na oběd a večeři. Zpravidla se končí kolem půlnoci každý den.

To znamená, že na zbytek teamu zbývají 4 servismani, je to dostačující?

Myslím, že tento počet je dostatečný. Tím, že tu největší práci odvedou servismani, kteří připravují lyže pro Standu a vybírají finální mázu, má zbytek servisního teamu dost času, aby připravili lyže pro ostatní závodníky. Je to velké plus i pro zbytek teamu, který tímto získá kvalitnější mázu a lepší servis.

Jak probíhalo občerstvování?

Je to poměrně složitá procedura, kdy si den až dva dny dopředu projíždějí občerstvovači trať a hledají vhodná místa jak pro občerstvení, tak pro zaparkování auta, aby se v hustém provozu, který během závodu panuje, co nejrychleji dokázali dopraví na místo předávky a mohli pokračovat dále po trati na další stanoviště. Během závodu je pak situace taková, že každý z občerstvovačů má přidělena 2 až 3 stanoviště, na kterých závodníkům podává předem připravené nápoje, gely či hole. Někdy to znamená i velmi dlouhý běh podél trati v hlubokém sněhu, aby každý závodník dostal vše co si přeje. Mimo to má každý občerstvovač u sebe vysílačku díky níž hlásí na další stanoviště co který závodník dostal, co si přeje na dalším stanovišti a komentuje dosavadní průběh závodu. Na toto vše dohlíží šéf občerstvovačů, který je předem zvolen. Tohle všechno probíhá ve velmi vysoké rychlosti a často rozhodují i vteřiny a milimetry. Práce je tolik, že se často sami servismani nestihnou ani napít a není výjimkou porušení dopravních předpisů, aby se na stanoviště dostali včas.

Nebylo by tedy vhodné povolat více občerstvovačů a vyhnout se tak stresu z přesunů mezi stanovišti?

Každý občerstvovač stojí velké peníze. Musí se mu zaplatit doprava, ubytovaní a strava. Zároveň potřebuje mít k dispozici auto, kterým přejíždí podél trati. Tak jako každý se i my snažíme snižovat náklady. Jde tedy o to, optimalizovat počet občerstvovačů tak, aby s námi jelo právě tolik kvalitních lidí, kteří budou svoji práci bez problému stíhat.

Jak uvítal team celkový profil trati a její zkrácení?

Díky zkrácení byla trať výrazně lehčí a většina závodníků díky lehkému profilu volila soupažný běh. V letošním roce se nejel ani jeden závod na originální trati a všechny závody jsou zkracovány. Doufáme, že se situace se sněhem co nejdříve zlepší a myse opět budeme těšit z opravdu dlouhých tratí tak, jak jsme zvyklí.

Jak probíhá spolupráce s Kateřinou Smutnou? Vydala se po své ose, nebo spolupráce se Silvini Madshus Teamem stále trvá?

Katka spolu se svým servismanem Radimem Dudou jedou po své ose a za náš team pouze startuje. Během závodu jsou jí však k dispozici naši občerstvovači, kteří se jí snaží pomoci k těm nejlepším výsledkům.

Co jste tedy nakonec mazali?

Vybrali jsme tuto mázu pro většinu na holých lyžích - základ SkiGo LF graphite + SkiGo LF green, pak Swix HFBW6, M+Briko HP3 Red a jako prášek Swix FC7X. Standovi jsme to ráno stihli na poslední chvíli přeprášit kvůli změně počasí na M+Briko Hot S. Jako stoupáky jsme pak použili Rex Pro line Blue.

 

ženy:

1

SMUTNA Katerina

191

02:20:32.3

F 30/39

F

18

ZELENKOVA Sarka

437

02:46:11.3

F 18/29

F

 

muži:

18

REZAC Stanislav

7

02:06:25.2

 40/49

M

63

PLISKA Jiri

79

02:16:19.5

 30/39

M

77

JAKOUBEK Tomas

81

02:18:28.5

30/39

M

202

VALTER Dalibor

394

02:29:55.4

 40/49

M

217

LANDA František

395

02:31:13.9

 40/49

M

249

SVOBODA Jan

418

02:33:21.5

 40/49

M

265

ONDRASEK Marek

960

02:34:03.2

 40/49

M

401

LUKOSZ Petr

389

02:41:43.6

 30/39

M

484

MALIVANEK Roman

647

02:45:23.9

 40/49

M

569

SVABEK Karel

959

02:48:56.1

50/59

M

823

JAKOUBEK Matej

638

02:57:50.5

30/39

M

924

KOUCKY Martin

391

03:00:53.4

 40/49

M

1186

BISCHOF Tomas

1136

03:08:25.8

 40/49

M

1232

SLADKOVSKY Jaromir

1971

03:09:44.8

 40/49

M

1838

DUSATKO Frantisek

3286

03:25:51.8

 40/49

M

1959

MANDAT Tomas

958

03:29:03.4

 40/49

M

2453

KOCIAN Vit

2553

03:41:57.7

 50/59

M

2685

KALOS Martin

3251

03:47:38.7

 50/59

M

2746

VOLDRICH Pavel

3275

03:49:01.4

 60/69

M

 

prozatímní celkové umístění ve Swix Ski Classics Champions:

MUŽI:

8. místo  - Stanislav Řezáč 253b.

60. místo - Tomáš Jakoubek 20b.

ŽENY:

1. místo - Kateřina Smutná 760b.

14. místo -  Šárka Zelenková  162b.

TEAM:

5. místo - Silvini Madshus Team 1038b.

 

One Way Finish Climb

ženy:

1. SMUTNÁ Kateřina - 10.30,4

18. ZELENKOVÁ Šárka -  13.54,9

 

muži:

20. ŘEZÁČ Stanislav 1973 -9.23,1

62. PLISKA Jiří - 10.36,6

102. JAKOUBEK Tomáš  - 11.54,0

131. LANDA František - 12.15,2

173. VALTER Dalibor - 12.52,2

213. MALIVÁNEK Roman -13.11,8

260. SVOBODA Jan - 13.32,6

318. ONDRÁŠEK Marek - 13.52,7

401. JAKOUBEK Matěj - 14.15,8

715. LUKOSZ Petr - 15.23,3

821. KOUCKÝ Martin - 15.39,8

843. BISCHOF Tomáš - 15.43,2

1374. SLADKOVSKÝ Jaromír -17.04,9

1415. KOCIÁN Vít - 17.10,0

1585. ŠVÁBEK Karel - 17.32,5

1785. MANDÁT Tomáš - 17.55,7

1816. DUSÁTKO František -17.59,2

1828. KALOŠ Martin - 18.01,0

2867. VOLDŘICH Pavel - 20.19,0