Nýřany + Kalich + Skymarathon + Krušovice + Prokopské údolí

13.05.2014 00:42

Report z Kalicha od Pana Jedličky

 

Rok se s rokem sešel a pár týmových nadšenců opět vyrazilo do osady Besedice na krásný, i když těžký závod Lesní běh Kalichem. Šéftrenér se jel raději rekreovat kamsi na ostrov, další opora a loňská mílařská vítězka Šaruš dala přednost shánění práce uklízečky a tak se složení závodního týmu opět trochu obměnilo. Večer mi volali velké běžecké ikony Bruno Ferrari a kladenský odchovanec Cihla, abych je přihlásil a už tyto dvě postavy slibovaly velkou závodní kvalitu.

Ráno jsme vyrazili spolu s největší nadějí Raduškou v doprovodu její mamči, která si tuto tradiční velkou událost nemohla nechat ujít. Radka namlsána dvěma pódiovými umístěními ze dvou letošních závodů nám měla získat další týmové vavříny, ale celotýdenní viróza budila trochu obavy. Každopádně do mílařského závodu nastoupila v pozici jedné z favoritek, což od začátku také plnila. I přes zahlcené dýchací cesty, které jí dovolily sotva jeden nádech obsadila po dramatickém průběhu krásné třetí místo a zatím je jednoznačnou královnou týmové bodovací soutěže J.

Zbylé kvarteto běžců Mára O., Cihla, Vašek a já tak mohlo nastupovat do hlavního vytrvaleckého závodu v klidu, páč tým měl splněno. Ale přece se nenecháme zahanbit, že? Startovní pole bylo letos opravdu nadupané, jak zvučnými jmény, tak počtem závodníků, kterých letos bylo neuvěřitelných 100!!! Ukázalo se, jak je Kalich oblíbený.

Start byl trochu maso, ale po pár desítkách metrů už se to roztrhalo a každý běžel to, na co měl. Já běžel od začátku raději opatrně a hlídal si v poklidu z nějakých 100, 200, 300 m ,.. první skupinku… ještě, že ta kola jsou dlouhá a nehrozí, že bych od nich to kolo dostal.

V průběhu první kola jsem za sebou zaslechl onen, po Kalichu již známí, zvuk praskajících větví a lámajících se skal a bylo mi jasné, že italský hřebec se kvapem blíží a brzy mě smázne. To se také stalo, ale po pár společných kilometrech jsem najednou začal slyšet ptáky a běžné zvuky lesa, ohlédl jsem se Mára nikde. Zbytek závodu jsem tak absolvoval ve společnosti jiných dvou běžců a s pocitem strachu, jestli se týmové hvězdě nic nestalo. Až později jsem se dozvěděl, že dostal v průběhu radostnou zprávu od svého Guru a tak po zbytek závodu už slavil.

Já samozřejmě nic netušil a proto jsem všechny své síly soustředil do mohutného finiše, ve kterém si se mnou nakonec oba mí spoluběžci pohráli jak kočka s myší. No nic, radost z běhu je důležitější, ne?

Mára nakonec doběhl chvilku po mě a společně jsme mohli sledovat neuvěřitelný finiš Vaška, který v posledních desítkách metrů zničil nejmíň 10 soupeřů, běžících do té doby před ním. Já se musel okamžitě za svůj finiš zastydět. Za okamžik se přihnal i Cihla a tak jsme byli kompletní a mohli jsme jít na párek a pivo a zatleskat vítězům a především Radušce ke třetímu místu! Škoda jen, že byl Kalich až týden po bále, mohla by si jinak vzít vítěznou ozdobu na krkJ.

Později večer proběhla kvalitní regenerace na počest dlouho očekávaného přírůstku do mini týmu, ale to už jiný příběh…

 

 

Lesní běh Kalichem - 4,5 km / 10 km

 

3. Radka Zelenková 20:16

 

11. Michal Jedlička 43:04

5. Marek Ondrášek 43:59

16. Vašek Bradna 44:31

20. Jan Cihlář 46:04

 

Perun Sky Marathon - MČR Beskydy - 41 km - 3.195m převýšení

 

2. Hanka Krajníková 5:14,33

 

Městský běh Nýřany - 10 km

 

9. Honza Majer 40:09

 

O Krušovický soudek - 20 km

 

24. Jan Cihlář 1:26

 

Běh Prokopským údolím 6,8 km

 

2. Jiří Váňa 24:50