Report z Marcialongy a report z Alliansloppet

06.09.2013 23:07

Marcialonga Combinata - Káťa Jakoubková

 

Do Itálie jsme dorazili v pátek navečer a hned jsme si to šinuli do Marcialonga infocentra, pozdravit známý realizační team. Matěj dostal hned vynadáno (jelikož měl na noze „pětiprsťáky“ a v těch se v Itálii nesmí řídit), ale aby mu to asi nebylo líto nebo co, tak ho Barbara zaregistrovala na závod jako hosta, což ho nestálo ani korunu. (Všichni jsme mu to samozřejmě přáli a nesetkal se s žádnými slovy závisti, jako třeba: ty hajzle, apod.)  Ještě jsme stihli obvyklý shopping v Latemaru (Matěj boty, já mikinu, Tomáš zas nic) a frčeli jsme k Ivánovi na ubytování. Předali jsme víno a byli pozvání na tradiční rodinnou večeři o třech chodech (uff, ale mňam).

V sobotu jsme celý den prodávali na stánku jako diví, a večer (po odmítnutí rodinné večeře číslo dvě), nám byl poslán alespoň štrúdl.
Konečně přišla očekávaná neděle. Ráno jsme vyrazili do cíle, kde jsme si při čekání na to, až budeme moci postavit stánek, vyzkoušeli, jak mají špageťáci na všechno dost času. Naštěstí zdržení trvalo „jen“ dvacet minut, takže se to všechno stihlo a kluci mohli odjet na start. Průběh závodu znám jen z doslechu.

Takže jsem slyšela, že se Matěj rozhodl konečně předběhnout Tomáše, což se mu podařilo, nicméně svůj náskok neudržel a Tomáš ho opět doběhl (a předběhl), taky jsem slyšela něco o fandění (prý sprostém), ještě že nám špageťáci nerozumí. Nakonec Matějovi nestačily síly a do cíle dorazil až pět vteřin za Tomášem. Po šesti minutách dorazil i Petr, který se nechtěl účastnit sourozeneckého boje, tak to raději sledoval z povzdálí. Vyhlášení bylo moc pěkné. Ital, co combinatu vyhrál, nechápal co se děje, když ho z obou stran na stupních vítězů obklopili kluci z ČR ve stejných tričkách. Pak nezbývalo nic, než sbalit stánek a dorazit zase domů, což se nám povedlo (ani nafta nám nedošla).

 

2. Petr Lukosz 9:22,45

3. Tomáš Jakoubek 9:24,17

 

Alliansloppet - Hynek Kura

 

Zdravím všechny sporťáky. Minulý týden se konal ve Švédsku závod Alliansloppet, který byl největším závodem ve Skandinávii. První den jsem závodil na trati 550 m do kopce s názvem King of the hill, kde jsem obsadil zanedbatelné místo až v druhé polovině startovního pole. Páteční start pro mě byl takový „nažhavovák“ na sobotní závod klasickou technikou, který byl hromadným startem. Měla délku 32 km, na které jsem obsadil druhé místo v celkovém pořadí. Startovali jsme hromadně s muži, kteří závodili na trati 48 km. Stál jsem ve čtvrté lajně a po startu jsem se snažil prokousat dopředu. Přede mnou byl velký balík závoďáku, který sem se snažil první kolo dojet, ale marně. Poslední kolo jsem objel se skupinkou, která jela krátkou trať, a tak jsem hlídal umístění. Bohužel jsem si myslel, že jedem o první místo, ale v takové mase lidí se špatně kontrolovalo pořadí a jeden závodník se utrhnul a poodjel.Závodilo se ve městě Trollhättan a okruh byl dlouhý 16 km, který jsme absolvovali dvakrát. Počasí vyšlo na jedničku, takže celkové zhodnocení nemůže být jinak než kladné:)

 

2. Hynek Kura 1:16,46