China Tour de Ski 2017

25.01.2017 19:56

Reportáž Pavla Janečka z čínské Tour de Ski:

Stage 1 Jan 1st Sprint, Manjiang at Changbai Mountain, Jilin Province 

Stage 2 Jan 3rd Sprint, Deer Valley, Changchun, Jilin Province 

Stage 3 Jan 4th Vasaloppet China 50 km, Changchun, Jilin Pr.

Stage 4 Jan 6th Mass start 3.8/5.7 km, XiWuQi, Inner Mongolia 

Stage 5 Jan 7th Sprint 1.2 km, XiWuQi, Inner Mongolia 

Stage 6 Jan 9th Sprint, Shijinglong Ski Resort Beijing 

Jednalo se o sérii šesti závodů. Podmínkou tour bylo do každého z nich nastoupit.

Do Číny jsem odlétal s Danielem Mákou 29.12.06 z Prahy. Přestupy jsme měli v Helsinkách a v Pekingu, až jsem se dostali Changchungu, kde jse měli hotel na jednu noc. Ráno 31.12. sedáme do autobusu a za 7h jízdy jsem v místě prvního staru New Year Manjiang at Changbai Mountain.Jak se sluší a patří, připijeme na Nový rok a hybaj spát.

První závod je před námi hned 1.1., po zamyšlení zjišťuji, že jsem opravdový sprint nejel 5 let, takže nervozitka panuje. Po divoké kvalifikaci, kde se špatně přidělovaly časy nakonec postupuji z 19. místa.... Dan bezpečně z předních příček. V rozjížďkách jsem nemyslel na nic jiného než na první dvě postupová místa, nervozita opadá a mám jasný cíl. S Danem se setkávám v semifinále a bohužel pro nás oba končí. Bojoval jsem až na cílovou pásku, ale 15cm hrálo ve prospěch soupeře. Na první závod sezóny pro mě parádní výsledek 6. místo, Dan bral 7.

Pondělí 2.1. následuje 7h cesta autobusem do Changchungu, v úterý 3.1. je na programu další sprint, na golfovém hřišti v příjemném prostředí se snažím jet kvalifikaci hlavou a spíše si hlídat techniku. Postup do rozjížděk se daří i když se štěstím z 15. místa.

Hned v prvním rozjezdu mám dva finalisty z předchozího sprintu, na trati zaostávám, nicméně na cílovou rovinu, která je do kopce, mám pošetřené síly a po vyrovnaném finiši beru druhé postupové místo.

Deer Valley mi sedlo a nakonec končím na 4. místě ve finále, které jsem jeli až v 15h … na zítřejší „Vasák“ není úplně moc času na odpočinek, ale pro všechny je to stejné.

Třetí závod Vasalopet China 4.1. ráno cítím únavu, ale nic nečekaného.

Oba s Danem jedeme na skejtech. Start v mém podání žádný zázrak, ale hned v prvním kopci jsem se šikovně mimo stopu dostal na přední příčky. Cítil jsem se dobře, tak jsem si to chtěl hlídat. Bohuže po 7km cítím jak mi přestávají jet lyže, na rovině ve vlaku začínám jet maximálku, následující kopec už neudržím skupinu a propadám se. Přes veškerou snahu s tím něco udělat mě 5km před cílem chytají křeče do břicha, jedu hranu co tělo dá a nakonec je to cekově 21. místo.

Čtvrtek 5.1. nás čeká cesta 16h autobusem do XiWuQi v Inner Mongolia, byla to nekonečná cesta nezáživnou krajinou.

Pátek 6.1. ráno jdeme s Danem chvilku na lyže a odpoledne už závodíme.

Na programu je 5,7km volně s hromadným startem. Od startu není nouze o zlomené hole a pády. Na začátku druhého kola mě dost nevybíravým způsobem podkopává čínský závodník nohy a padám na jeho lyže, těžko jsem se zvedal, ale musel jsem spěchat. V tu chvíli vidím, jak za to balík začíná v kopci brát, snažím se to dojet, avšak není to v mých silách, v cíli jsem na 9. pozici. Horší než umístění je skutečnost, že při pádu jsem si dost narazil kostrč.

Pátý závod tour je sprint 7.2., moc jsem se nevyspal a už po dojetí kvalifikace cítím že to nejde. V kvalifikaci končím na 20. místě, Danoj se dařilo o trochu lépe a je 12.

V neděli 8.1. jsme měli odjet na letiště a přelétat do Pekingu, ráno se dozvídáme, že letět nemůžeme, a tak opět nasedáme do našeho známého autobusu a jedeme přibližně 8h.

V pondělí 9.1 se dostáváme na místo posledního sprintu Shijinglong Ski Resort Beijing. Trať je stavěná na místní sjezdovce a připomíná trochu skikros, po projetí prvního okruho je mi jasné, že s naraženou kostrčí to nebude na vavříny. Snažím se s tím poprat a dám do toho vše, výsledek je 19. místo a trochu zklamání.

Dan zajel úžasně a vyhrál poslední závod! Důvod k oslavám je, takže houby zle :D Celkově končím na 10. místě a Dana poslední den katapultuje na 3. místo v konečném pořadí tour.

Za celou cestu jsme měli možnost podívat se po městě v Mongolsku, v Pekingu a dokonce i projít se večer na osvětlené Velké Čínské Zdi. Z Číny si odvážím nejen ty cetky, které jsem nakoupil na tržištích, ale i mnoho zkušeností a dobrý pocit před nadcházející sezónou :)