La Diagonela - šestý závod Visma Ski Classics

24.01.2022 15:45

Další zastávka Visma Ski Classics nás zavedla do oblasti Engadinu a Svatého Mořice do Švýcarska pod Berninu. Opět mohli startovat úplně všichni, takže ikdyž race team kosí ve velké marodka, tak naše výprava měla nakonec 21 lidí. Nechyběl ani náš servisní Medvěd, neboť tradiční partner servisu je Skiservis Mára a co jsme mazali na závod, se dozvíte kliknutím na odkaz - speciální díky Pilcikovi, malému Petrovi a šedému Vlkovi (Mírovi) za obětavý a velmi dlouhý servis v kamionu i podél trati.

Na sobotu už se každý těšil, konečně zase pořádnou lauf a tak jsme do toho šli naplno, jak závodníci, tak servis. Bohužel se nám nepodařilo úplně dobře zareagovat na sněžení a oteplení, které dorazilo hned zkraje závodu a tak se to všem úplně nepovedlo. Nejlépe si vedly tradičně naše ženy, kdy Kája Grohová vybojovala 14. místo po super průběhu a bodově ji podpořila 28. Helča Karásková Erbenová. V mužích si snad vybral Jirka Pliska smůlu na zbytek roku, kdy byl závod dlouho zcela otevřený a jemu bohužel vůbec nešly lyže. Nezabalil to a bojoval dál, což ho šlechtí, dojel tedy na 50. místě. Adam Matouš začal výborně, splnil pokyny a byl třetí na prvním sprintu, pak už to bohužel taky tolik nejelo a závod dokončil jako 68. Z dalších závodníků dojel 95. Milan Kohout, 117. Lukáš Papula, 127. Luboš Krejza, 163. Jakub Tyl, 257. Zdeněk Šulc, 298. Jarda Krejčí a 309. Hynek Tyl. Na poloviční trai La Pachifica pak 3. místo v kategorii vybojovala Petra Tylová a 12. byl Radek Tyl. Doplňkový závod na 10 km La Cuorta si zajel náš šéfík Marek Pazderský a bylo z toho 2. místo.

Po organizační stránce i to, jak tým fungoval, tak jsme spokojeni, byli jsme všichni zase jako celek, race team i normální členové krásně spolupracovali, závodníci nechali na trati všechno, škoda jen že se servisu nepovedlo lépe namazat.

Ohlasy závodníků:

Adam Matouš: "La Diagonela je jeden z mých oblíbených závodů. Prostředí tratě jsem měl ještě v čerstvé paměti z podzimního soustředění. Toho jsem se snažil využít a zabojovat o body do sprinterské soutěže, to se mi povedlo a jsem rád, že jsem mohl salutovat "panu generálovi" za splnění mého úkolu :). Po prémii jsem se snažil odpočívat na konci balíku, ale Mathisenův, za mě trochu kontroverzní, manévr na desátém kilometru dokonale roztrhal startovní pole. Do toho začalo vydatně sněžit a to bohužel nebylo dobře pro moje lyže. Servis odvedl veliký kus práce, ale bohužel nám chyběl kus toho štěstíčka."

 

Jiří Pliska: "Sobotní závod rozhodně nešel podle mých představ. Zvolil jsem špatné lyže a na trati se spíš trápil. Jsem rád, že jsem to nevzdal a makal až do cíle, ale konkurence je velká a chyby se neodpouštějí. Jsem rád, že ostatním v týmu se dařilo o poznání lépe. Nedělní trénink v krásném údolí Engandinu mi spravil náladu a ta vyhlížím lepší zítřky a těším se na další závody."

 

Karolína Grohová: "Sobotní závod La Diagonela pod Berninou zařazuji mezi moje nejpovedenější výkony v rámci Wisma ski classic za mé tříleté působení. Většinu závodu jsem bojovala ve skupině o 11. místo, cítila jsem se výborně. Bohužel poslední 3 km před cílem jsem nedovedla udržet skupinu a bylo z toho 15.místo, ale i tak radost veliká. Děkuji servisu za péči i super občerstvování a teším se do dalších závodů!"

 

Helena Karásková Erbenová: "Na závod jsem se hrozně těšila, ale bohužel letos se zdravotní problémy hodně kupí a já si závody moc neužívám a místo závodění se soupeřkama, na trati bojuju spíš sama se sebou. Do 4 kilometru to bylo dobré, držela jsem se na konci skupiny, ale pak mi to začalo centimetr po centimetru odjíždět a pak už jsem zbylých 50 kilometrů jela sama. Jsem hodně vděčná za to, že mě dojeli nejrychlejší hobíci a dalo se jet s nima, ale prostě to nebyl můj závod. Holky ve předu byly daleko a za mnou taky. Jsem zklamaná a hrozně unavená. I přes tyhle pocity je Diagonela pro mě jeden z nejkrásnějších závodů."

 

Luboš Krejza: "Trať La Diagonely je zkrátka ojedinělá. Nejen nádhernou scenérií velehor okolo, ale i nečekaně náročnými stoupáními v „Golanských výšinách“ na posledních 15 kilometrech. Byl to druhý testovací závod po mém zranění a jelo se mi o poznání lépe a cítil jsem již více síly. Akorát ty mé starty! Než zkrátka zahřeju ten svůj starý diesel, tak to chvíli trvá a to už asi nezměním."

 

Marek Pazderský: "Chtěl jsem jet konečně také nějaký závod a toto byla jediná možnost, neboť start byl až po konci hlavního závodu. Šel jsem do toho naplno a chtěl vyhrát, jen mě lehce znervóznilo, že mě nahánějí 14-ti letí kluci. Ač bez tréninku, tak jsem to tam poslal soupaž a bolelo to :-) a hlavně mě 2 km do cíle předběhl místní borec klasikou a bylo vymalováno, tak vítěsztví až příště. Chtěl bych také poděkovat servisu (mě), že jsem si nestihl připravit lyže."


Za krásné fotografie děkujeme Jiřímu Boškovi. Další díl seriálu Visma Ski Classics je naplánován na tuto neděli na první granslam sezóny - Marcialongu na 70 km!