La Venosta time trial - pátý a zároveň 100. závod Visma Ski Classics

17.01.2022 12:21

Třetí zastávka Visma Ski Classics přinesla 100. závod v historii seriálu a zároveň pátý závod letošního ročníku, navíc se jednalo o první individuelní časovku jednotlivců a to ještě do 10 km dlouhého kopce. Nemoce nás stále provázejí a tak jsme nakonec měli na startu pouze 1 ženu a 3 muže. Nechyběl ani náš servisní Medvěd, neboť tradiční partner servisu je Skiservis Mára a co jsme mazali na závod, se dozvíte kliknutím na odkaz - speciální díky Pilcikovi a Bohymu za obětavý a velmi dlouhý servis v kamionu i podél trati.

Samotná trať závodu byla od samého začátku hodně prudká a některá děvčata si vzala namazané lyže. Prostředné pasáž byla mírnější a závěr už byla zase pořádná stojka. Naše Kája Grohová potvrdila pozici jednoznačně nejlepší češky seriálu a vybojovala super 22. místo. Z kluků se nejrychleji podařilo zajet Jirkovi Pliskovi, kterému jen těsně utekly body na 42. místě, 52. pak byl Vašek Sedláček, který už také pomalu nabírá solidní formu a doplnil je již snad uzdravený 67. Adam Matouš.

Celkově jsme s celým víkendem spokojeni, servis se povedl, závody také, zbytek víkendu jsme věnovali přípravě na další závody a už se těšíme na příští víkend do Švýcarska na zřejmě opět mrazivou La Diagonelu.

Ohlasy závodníků:

Václav Sedláček: "Moc mě mrzelo, že jsme si nemohli užít pořádný dlouhý závod na 70km, ale časovka do vrchu v 1900 m.n.m. byla určitě novou výzvou a já bojoval, jak jen to šlo. Na body to bohužel nevyšlo, ale krásně jsem zakončil svoji dovolenou před nástupem do práce, cítím se lépe a lépe a už vyhlížím Marcialongu, kde všem ukážu záda."

Adam Matouš: "Tento víkend hodnotím pozitivně. Samozřejmě výsledek stále není nikterak uspokojivý, ale jsem rád, že se mi dařilo v kritické intenzitě pracovat celou trať. Přecejenom jsem stále spíše výbušný a dynamický typ závodníka, takže jsem si ten výjezd hezky protrpěl, každopádně vím, že na tom do budoucna musím ještě hodně zapracovat. Trať a prostředí závodu se mi líbilo a byl to skvělý trénink. Celý týden jsem se v tréninku nijak nebrzdil a snažil jsem se využít skvělého prostředí v Toblachu kde jsem se soustředil na to, abych najezdil objem na další a prestižnější závody, ale i přesto jsem byl dobře připravený. Moc děkuji servisu za lyže a týmu za super zajištění okolo závodů."

 

Jiří Pliska: "Slunečný víkend na horách v Itálii nejde hodnotit jinak než pozitivně, i když výkonem i výsledkově jsem od sebe čekal víc. Je pravda, že mi sedí spíš delší závody, ale i v nich pokud chci uspět, tak musím umět zajet i časovku. Děkuji servisákům, lyže byly opět na jedničku. Z ubytování do stopy to bylo doslova pár metrů a zbytek víkendu jsme strávili kvalitním tréninkem s pohádkovou kulisou. Tak snad forma půjde nahoru, aby přišly i lepší výsledky."

 

Karolína Grohová: "Sobotní závod byla nevšední, zajímavá, sportovní zkušenost. Netypicky se startovalo intervalově po 1 minutě, měla jsem tu čest startovat těsně před fenomenální závodnicí Britou Norgren. Čekalo nás "pouze"10 km s převýšením 400m a cíl u horské chaty Melageralm ve výšce necelých 2000m n.m. Jelo se na krev od startu do cíle. Váhala jsem, zda si namazat a jet klasickou technikou, ale nakonec jsem vsadila na soupaž a jistě to byla možná těžší, ale rychlejší varianta. Dojela jsem na 22. místě. Děkuji servisu!!"