Letní paráda na kolcích v Bormiu

06.09.2018 23:52
Letní soustředění na kolečkových lyžích jsme letos naplánovali do italského Bormia, tedy přímo do strategicky položeného městečka pod slavná stoupání Stelvio, Gavia nebo Bormio 2000 a také do blízkosti termálních pramenů, kde jsme po trénincích regenerovali. Dvanáctičlenná lyžařská výprava se sešla plna optimizmu a síly na jednom z nejhezčích soustředění, ale také zároveň na
jednom z nejtěžších.

1. den - St. Maria - Umbrail pass

Po necelých 10 hodinách v autě jsme konečně obuli lyže a zapíchli hůlky do asfaltu

ve švýcarské Santa Marii v údolí Val Mustair poblíž slavné toalety Toma Dumoulina. Na rozjetí nás čekalo 15 km s převýšením 1150 metrů na nejvyšší švýcarský průsmyk Umbrailpass (2503 m). Něktěří byli plni sil a tak si dali posledních 5 km stoupání ještě jednou.

2. den - Bormio - Passo Gavia

Druhý den soustředění jsme zahájili 26 km dlouhým a těžkým výjezdem z Bormia na legendární Passo Gavia s převýšením 1400 m. Trénink byl navíc okořeněn celkem 8x 5 minut dlouhým úsekem v ANP soupaží. Po krátkém posilnění na Rifugio Bonette jsme pokračovali výběhem na třítisícovku Monte Gaviola a vše zakončili termální koupelí v Bormiu.

3. den - Bormio - Bormio 2000

Na úvod nás čekalo rozjetí na cyklostezce po rovině a pak 10 km dlouhý výjezd v dešti na Bormio 2000 s převýšním necelých 800 m. Aby to nebylo tak jednoduché, tak následovalo 13x 1 minuta soupaží úplně naplno. Odpoledne nás pak čekalo protahování, posilování a lehký výklus do termálních koupelí.

4. den - Torri di Fraele - Lago Cancano

Čtvrtý den jsme si dali opět na rozjetí 10 km rovinu po cyklostezce z Pedemonte a poté 10 km dlouhý výjezd z Valdidentra na Torri di Fraele s převýšením 600. Minimální provoz a úchvatné výhledy z panoramatické silničky do údolí nám byly odměnou. A navíc se to jelo jako kontrolní závod. Po něm nahoře následoval 40 min výklus k přehradě Cancano a odpoledne nemohla chybět relaxace v termálech a zmrzlina v Bormiu.

Výsledky závodu: 1. Honza Čech- 40:54, 2. Ondra Marek 44:22, 3. Milan - 45:10, 4. Parmič 53:33, 5. Lenka Blažková - 56:14, 6. Jirka - 56:49

5. den - Bormio - Passo dello Stelvio

Soustředění jsme zakončili královským výjezdem na kopec všech kopců - 40 serpentin a 21,5 km na legendární Stelvio. Aby toho nebylo málo, tak od půlky pršelo a na posledních 3 km dokonce hustě sněžilo a
byl silný protivítr. I tak to všichni zvládli a velké díky patří Vojtovi, který se o nás hezky staral.