Letní paráda na kolcích

30.08.2017 15:48

Letní soustředění na kolečkových lyžích jsme letos naplánovali do italského Bormia, tedy přímo do strategicky položeného městečka pod slavná stoupání Stelvio, Gavia nebo Bormio 2000 a také do blízkosti termálních pramenů, kde jsme po trénincích regenerovali. Šestičlenná lyžařská výprava byla letos doplněna také o čtyřčlennou běžeckou sekci pod vedením Vítka Pavlišty.

1. den - St. Maria - Umbrail pass

Po necelých 10 hodinách v autě jsme konečně obuli lyže a zapíchli hůlky do asfaltu ve švýcarské Santa Marii v údolí Val Mustair poblíž slavné toalety Toma Dumoulina. Na rozjetí nás čekalo 14 km s převýšením 1150 metrů na nejvyšší švýcarský průsmyk Umbrailpass (2503 m).

2. den - Bormio - Passo Gavia

Druhý den soustředění jsme zahájili 26 km dlouhým a těžkým výjezdem z Bormia na legendární Passo Gavia s převýšením 1400 m. Vítek celou trasu absolvoval po svých a zbytek běžců si dal zhruba 13 km ze Santa Cateriny. Po krátkém posilnění na Rifugio Bonette jsme pokračovali výšlapem na třítisícovku Monte Gaviola a vše zakončili termální koupelí v Bormiu.

3. den - Torri di Fraele - Lago Cancano

Třetí den jsme si dali na rozjetí 10 km rovinu po cyklostezce z Pedemonte a poté 9 km výjezd z Valdidentra na Torri di Fraele s převýšením 600. Minimální provoz a úchvatné výhledy z panoramatické silničky do údolí nám byly odměnou. Následoval 45 min výklus k přehradě Cancano a odpoledne nemohla chybět relaxace v termálech a zmrzlina v Bormiu.

4. den - Bormio - Bormio 2000

Na úvod opět rozjetí na cyklostezce a pak kontrolní vzávod na 10 km na Bormio 2000 s převýšním necelých 800 m. Únava z předchozích dnů již byla znát a některé navíc trápily rozedřené paty z bot, ale všichni srdnatě bojovali až na vrchol.

Výsledky závodu: 1. Plizi - 45:28, 2. Milan 49:45, 3. Mára - 49:57, 4. Jenda - 51:58, 5. Lada - 1:06:52

5. den - Bormio - Passo dello Stelvio

Soustředění jsme zakončili královským výjezdem na kopec všech kopců - 40 serpentin a 21,5 km na legendární Stelvio.

I zde nás provázelo takřka ideální letní počasí, a tak celé soustředění proběhlo podle plánu. Všem účastníkům patří velké díky za vzorné tréninkové naladění a dobrou náladu. V neposlední řadě i Márovi za program, dopravu a tréninkové vedení a Ajdovi za logistický servis.