Marcialonga - sedmý závod Visma Ski Classics a první Grandslam

31.01.2022 22:17

Sezona je v plném proudu a nás tentokrát čekala slavná Marcialonga, první ze 4 top závodů sezony. Bohužel nás nadále kosí covid hlava nehlava a tak proti původnímu plánu jela do Itálie pouze malá výprava doplněná zhruba 20 dalšími členy našeho týmu, kteří zde byli individuálně. Nechyběl ani náš servisní Medvěd, neboť tradiční partner servisu je Skiservis Mára a co jsme mazali na závod, se dozvíte kliknutím na odkaz - speciální díky Štěpánovi a Márovi Sedláčkovým a zároveň Daliborovi za obětavý a velmi dlouhý servis v kamionu i podél trati.

Lehká nervozita byla před nedělí cítit ve vzduchu jak mezi závodníky, tak mezi servisem. Marcialonga je holt jiný kalibr. Jiří Pliska už se po nemoci dostal do formy a od začátku závodu se držel v popředí, po prvním sprintu v Canazei byl dokonce osmý, pak bohužel doplatil dělení skupiny při stíhání uprchlého závodníka a druhou půlku závodu už jel těsně za nimy stíhačku, která ho přivedla do cíle na 29. místě jako jasně nejlepšího Čecha. Adam Matouš si vybral slabší den a bohužel mu závod vůbec nesedl a dojel 103. Kája Grohová se bohužel zapoměla na startu a pak když se rozjela, tak tratí doslova letěla a druhou půlku závodu jela v podobném čase jako vítězka, škoda jen toho začátku, nakonec dojela na 19. místě jako první Češka. Eva Vrabcová Nývltová pak ukázala závodní srdce a bylo krásné ji sledovat na trati zase jako útočící vlčici, která touží zakousnout svoji kořist a při své premiéře na takto dlouhé trati dojela jako 23. Dále pak 54. terka Tužilová, 169. Fanda Landa, 274. Vašek Fiala, 279. Jakub Tyl, 532. Honza Vojík, 550. Honza Majer, 599. Tomáš Krpec, 609. Tadeáš Synek, 931. Jaromír Sladkovský, 954. Hynek Tyl, 998. Zdeněk Šulc, 1004 Petr Lukeš, 1693. Tomáš Coufal, 186. Iveta Tužilová a 2044 Jirka Tužil.

Celkově jsme s projevem a prezentací týmu včetně servisu spokojeni, výsledkově se zvedáme a věříme, že jsme na dobré cestě. Těšíme se na další závody a také doufáme, že už se nám konečně vrátí všichni z marodky.

Ohlasy závodníků:

Adam Matouš: "Nejradši bych byl, aby se na můj výkon co nejrychleji zapomnělo. Nevím co bylo blbě, ale už od 20 kilometru jsem byl totálně ruplej. Každou buňkou těla jsem chtěl vzdát, ale neudělal jsem to z respektu k práci celého týmu a k závodu samotnému. Jsem rád že je týden volna, mám tedy prostor dát se dohromady na domácí monument Jiz 50."

 

Jiří Pliska: "Marcialonga je krásná a závodník se ani chvilku nenudí. Podařilo se mi slušně odstartovat a vyhnout se všem karambolům, i když jednou to bylo o prsa :-) Když to šlo, jsem se snažil pohybovat v přední části skupiny. Bohužel pozici jsem nedokázal udržet v nejdůležitějším místě před nájezdem do první vrchařské prémie a po rozdělení balíku se mi nepodařilo se do něj vrátit. S Italem Brigadoiem nám chyběl kousek, ale nebyli jsme dost silní a tak nám zbyla časovka dvojic až do cíle. Dal jsem do toho všechno a tak musím být spokojený. Opět musím poděkovat všem servisákům a občerstvovačům za skvělou a nekonečnou práci a pomoc při závodech, všechno fungovalo na jedničku."

 

Karolína Grohová: "Marča pro mě byla nesmírně náročný závod. Po úvodní dvanácti kilometrové krizi, jsem měla obrovskou ztrátu, pak jsem naštěstí ožila a začala dojíždět skupinky závodnic a postupně se posouvala startovním polem vpřed. Byl to dlouhý boj a jsem za 19. místo ráda. Děkuji za perfektní občerstvání a servis lyží."

 

Za krásné fotografie děkujeme Jiřímu Boškovi. Další díl seriálu Visma Ski Classics je naplánován za čtrnáct dní na druhý grandslam sezóny - domácí Jizerskou 50!